31 May 2009

APA JADI DENGAN AZAM BARU ?

Salam Sejahtera , Apa khabar .. Terima Kasih kerana mengunjungi blog saya ini. Alhamdulillah syukur dipanjatkan atas Illahi atas izinnya dapat lagi kita bersama-sama. Hari ini 1 Jun 2009 menandakan telah 5 Purnama 2009 meninggalkan kita dan bagaimana dengan AZAM TAHUN BARU 2009 tempoh hari?

Adakah ada yang telah tercapai
Berapa peratuskah yang telah tercapai
Telah adakah tindakan-tindakan proaktif kearah mencapainya

Semoga apa yang telah diazamkan pada awal tahun menjadi kenyataan tahun ini. Jesteru itu sempena 1 Jun ini mari kita REFRESH , SEGARKAN kembali AZAM tahun baru kita untuk kita susunkan perancangan , perkemaskan lagi tekad dan azam untuk mencapainya.

Seperti saya , rasanya banyak lagi yang perlu dilaksanakan . Ada yang dah tercapai , ada yang dalam proses ke arah mencapainya ada yang nampaknya agak jauh dan PASTINYA setiap AZAM yang kita inginkan akan berhadapan dengan pelbagai cabaran serta mehnah dan tribulasinya. Jangan berhenti dan lari dari cabaran yang datang kerana untuk menjadi INSAN HEBAT kita perlu tempuhinya dan dari situ kita akan terus dilatih untuk bersabar , bersyukur dan ikhlas dalam melakukan sesuatu. InsyaALLAH ......

Hari ini 1 Jun aku pun telah mengemaskini azam aku , beberapa pertimbangan untuk dibuat keputusan telah dilakukan dan InsyaALLAH akan ada beberapa aktiviti yang lebih pro aktif akan dilakukan pada bulan Jun ini. Ditambah lagi bulan Jun adalah bulan yang cukup istimewa untuk aku.

Apa yang jelas ada beberapa usaha yang telah dirancang akan diteruskan sampai menjadi kenyataan. Semua ini persediaan untuk menghadapi tahun 2010 agar ianya lebih cemerlang lagi.

KESEIMBANGAN

Apa pun azam kita ianya perlulah diseimbangkan. Alhamdulillah dalam sedikit masa lagi aku akan perkenalkan apa itu Total Qualiti Insan ( TQI) . Dalam apa juga nilai keazaman yang telah kita susunkan perlulah ia diseimbangkan dengan azam untuk hal Jasmani , hal Intelektual , hal spiritual dan hal emosi ... Tingkatkan nilai Keilmuan dan Ilmu , Tingkatkan Kemahiran dan Kepakaran , Tingkatkan nilai Ketrampilan dan Personaliti serta tingkatkan Nilai sikap dan akal budi .. InsyaALLAH kita akan menjadi seorang yang berpersonaliti unggul.

Oklah , aku nak sambung buat kerja lagi .. Telah ada banyak aktiviti disusun hari ini . Semoga kita terus diberikan nikmat dan dibukakan pintu rezeki ....

Salam kejayaan

HAIRUDDIN ABDULLAH

www.myniaga.net
www.jombisnes.net
www.interpos.biz

No comments: