27 May 2009

TEKNIK BISNES INTERPOS

Salam Sejahtera ! Apa khabar . Semoga terus sihat dan memperolehi kerahmatan , ketenangan dan rezeki yang melimpah ruah. AMIN!. Apabila kita FOKUS kepada kelimpahan rezeki , InsyaALLAH anda akan mendapat kelimpahan rezeki , apabila anda fokus kepada permasalahan anda akan terus hadapi permasalahan dan jangan sekali-kali lari dari masalah kerana anda pasti akan menemui masalah baru lagi. Hadapinya kerana kadangkala masalah didatangkan kepada kita untuk kita membina jiwa yang kuat dan kental dan semua itu sebenarnya adalah CABARAN kehidupan anda.

Hari ni saya nak kongsi cerita tentang apa yang saya namakan Teknik Bisnes Interpos. Saya telah lakukan teknik ini sejak tahun 2005 dan saya telah gunakan teknik ini untuk perniagaan MLM saya. Kepada mereka yang buat bisnes MLM susah nak cari prospek , nak menaja dan sebagainya boleh gunakan teknik interpos ni. Teknik Bisnes Interpos ini adalah satu Teknik yang menggunakan 2 kuasa bisnes iaitu Internet dan Mail Order ( Gaya Pos ).

Baru ni saya menjual satu produk perawatan kulit melalui laman web dan setiap hari saya mendapat respon untuk pembelian dan juga pertanyaan. Alhamdulillah dalam seminggu dalam buat secara sambil-sambil saya dah boleh meraih RM400.00 di atas untung runcit. Pembeli saya tidak mengenali secara fizikal dan mereka membeli melalui informasi yang saya sertakan di laman web jualan lalu mereka bank in duit ke akaun. Apabila saya terima terus saya poskan produk tersebut kepada mereka. Semalam saya dah dapat respon positif dari 2 orang yang mengatakan kulit muka mereka dah licin dan seorang lagi kulit anaknya mula mengelupas ( healing proses ) dan ingin order lagi. Nah , dengan hanya duduk dirumah anda boleh lakukan bisnes ini dan yang lebih hebat 2 orang pelanggan saya tu adalah dari Sabah.
Ada orang tanya , dari mana saya dapat senarai nama itu. Itulah pentingnya kita membina senarai nama dan saya telah menulis satu buku bertajuk Rahsia Teknik Bina Senarai Nama baik dari konteks online dan offline. Sejak saya buat bisnes MLM bermula tahun 2005 hingga sekarang saya ada beribu senarai nama. Jadi dengan menggunakan sistem Autoresponders saya hantarkan maklumat ini kepada mereka hanya dengan sekali kliks. Dari situlah kita menghantar informasinya dan mungkin salah seorangnya adalah anda bukan.


Jesteru itu , saya telah menubuhkan Syarikat INTERPOS NETWORK untuk menggerakkan aktiviti perniagaan ini. InsyaALLAH melalui syarikat ini nanti saya akan lancarkan Program Usahawan Interpos untuk membina Rangkaian Usahawan Interpos yang mana kita dapat saling bertukar maklumat , pengalaman dan sebagainya. Selain dari produk maklumat INTERPOS NETWORK juga akan mendapatkan beberapa produk fizikal yang sesuai di jual secara teknik interpos. Salah satu yang telah saya uji cuba ialah produk rawatan dan kecantikan kulit yang mana permintaanya cukup baik sekali sekarang.

Pagi tadi jam 3.00 pagi saya sempat berchating dengan seseorang yang ingin memperkenalkan satu produk berkaitan rawatan rambut pula. Setelah melihat testimoni dan semua sijil yang disahkan kemungkinan ia juga boleh dijadikan salah satu produk untuk mereka yang berminat memasarkan secara runcit. Apa pun saya perlu uji cuba dahulu sebelum memperkenalkan kepada rakan-rakan. Inilah satu Gaya Bisnes Konsep SOHO yang sebenarnya telah lama dilakukan oleh orang lain.

Baiklah saya berhenti disini seketika dan untuk anda yang selalu mengikuti blog ini blog ini akan menjadi blog sembang umum tentang topik keusahawanan , bisnes-bisnes yang saya jalankan dan aktiviti bisnes yang berlangsung. Terima Kasih atas sokongan anda selama ini.

Semoga apa yang kita usahakan mendapat keberkatan dan kejayaan.


Sekian


Hairuddin Abdullah

No comments: