17 May 2009

PENGUMUMAN

Salam Sejahtera ! Semoga Anda semua berada dalam keadaan sihat dan sejahtera !!!

Hari ini saya ingin umumkan bahawa Blog USAHAWAN2U ini akan menjadi blog keusahawanan saya yang umum. Cerita tentang keusahawanan secara umum , maklumat atau aktiviti perniagaan saya secara umum akan dimuatkan disini. Anda juga boleh melihat apa bisnes - bisnes lain yang saya lakukan disini.

Jesteru itu , Blog Untuk Perniagaan Smart Naco saya akan pindahkan ke blog baru.
Selain itu juga akan ada beberapa bisnes dan produk yang saya dan adik saya sedang usahakan dalam mengembangkan potensi perniagaan secara online.

InsyaALLAH saya akan perkenalkan beberapa lagi bisnes lain yang bukan bercorak MLM pada masa-masa akan datang. Setelah melalui beberapa tahun berusaha untuk melibatkan diri dalam menjadi usahawan , pelbagai cabaran dan jatuh bangun telah ditempuhi. Membina kekuatan minda dan hati untuk sentiasa positif , yakin diri dan melihat POTENSI DIRI jauh kehadapan adalah sesuatu yang perlu diterokai.

Mulai hari ini juga saya telah melancarkan DREAM BOARD untuk diri saya bagi melihat apa yang ingin saya capai dalam tempoh 5 tahun akan datang. DREAM BOARD saya dihadirkan dalam bentuk gambaran yang berwarna warni dan pastinya memang sukar untuk digambarkan bagaimana saya akan mendapatkan impian saya kerana tugas kita hanya berusaha dan biarlah ALLAH yang menyusunkan asalkan HATI DAN AKAL kita berjalan seiring untuk mendapatkannya. INSYALLAH .....

Kadang kala dalam bisnes kita sering terdorong dan terpengaruh dengan orang lain sehingga kita tidak yakin dengan POTENSI dan KEMAMPUAN diri kita sendiri. Kita hanya melihat keupayaan dan kehebatan orang lain sampai kita terlupa untuk MENEROKA potensi yang ada pada diri kita . Dan kadangkala kita melihat KEJATUHAN ORANG lain sebagai satu sempadan untuk kita TERUS MENEROKA potensi yang ada. Tidak semestinya kejatuhan orang lain dalam satu-satu bidang merupakan petanda kejatuhan kita juga. Dan Tidak Semestinya Kejayaan orang lain juga merupakan petanda kejayaan kita. Apa yang PENTING kita Jadilah Diri Kita , Berdiri Atas POTENSI yang hebat , SYUKUR dengan segala Nikmat dan kurnia , SABAR dalam menempuh cabaran dan impian serta IKHLASKANLAH hati kita dalam melakukan segala amal hanya kerana ALLAH.

Semoga , Perjalanan Bisnes akan terus menjadi rancak , aktif , bertenaga dan memberikan IMPAK yang memberi kepuasan kepada diri dalam usaha untuk menyumbang kepada alam dan masyarakat. Mudah-mudahan segala usaha diRedhai Allah.

Sekian

HAIRUDDIN ABDULLAH

Sapa yang minat nak buat bisnes MLM Secara konsep INTERPOS sila ke www.jombisnes.net

No comments: