26 May 2009

ALFATIHAH UNTUK CIK 'AT

Salam Sejahtera ! Setiap yang hidup pasti menemui saat perpisahaan dengan alam dunia kehidupannya. Hari ini jam 12 tengahari aku menerima panggilan telefon dari Yan jiran aku di kampung mengatakan yang ayahnya telah meninggal dunia. Cik At panggilan mesra aku kepada Jiran aku di kampung merangkap anak saudara kepada atuk aku yang baru meninggal bulan lalu.

Pada 27 April 2009 lalu Atuk aku meninggal dan sebulan lepas tu 27 Mei 2009 Cik At pula meninggal di Hostpital Besar Kuala Lumpur. Setahun lalu beliau telah mengalami ketumbuhan usus dan perutnya telah dibuang. Selama setahun itulah beliau hidup tanpa perut dimana semua makanan akan terus melalui usus tidak lagi terkumpul di perut. Beliau seorang yang ceria dan boleh dikatakan penghidup suasana dan majlis.

Di fahamkan kini pihak keluarga dan hospital sedang menguruskan jenazahnya untuk dibawa pulang ke Kampung Parit Amat . Terasa ingin pulang segera ke Kampung. Semoga Arwah dicucuri rahmat dan berada didalam golongan kekasih ALLAH hendaknya.. InsyaALLAH kalau tak der apa2 rasanya nak balik kampung sekejap menziari keluarga Cik At disana. Maklumlahkan jiran sebelah rumah selain dari ikatan keluarga .

ALFATIHAH


Dari

Che Din

No comments: