27 May 2009

EKONOMI TURUN NAIK KITA MACAM MANA

Salam Sejahtera , apa khabar ? Di harapkan anda berada dalam keadaan tenang , bahagia dan dilimpahkah nikmat rezeki yang melimpah ruah. AMIN. Hari ini sehari saya di rumah menguruskan beberapa hal berkaitan penyusunan semua Pusat Pembangunan Personaliti Unggul. Banyak tumpuan yang perlu diberikan.

Baru ni apabila
Timbalan Menteri Kewangan kata ekonomi menguncup , ada juga yang agak panik dan ada yang 'selamber' je. Apa pun yang penting keadaan ekonomi tetap akan ada turun naiknya tetapi kita bagaimana. Kita takut kalau ekonomi terjejas dan merudum dan diwaktu itu kita dengar banyak kilang tutup , pekerja diberhenti kerja , projek agak perlahan namun HIDUP KITA dan USAHA kita jangan ditutup dan diberhentikan apatah lagi diperlahankan. Nanti apa yang sedihnya ketika EKONOMI NAIK hidup kita tetap tidak berubah seperti itu juga.

Setiap dari kita mempunyai
POTENSI yang telah dianugerahkan oleh ALLAH kepada kita iaitu akal untuk kita berfikir. Kemampuan menggunakan keseimbangan otak kiri dan kanan cukup penting kerana kreativiti dan berfikir secara jauh kehadapan amat penting dalam kita menguruskan hal ehwal ekonomi kehidupan kita. Sekarang ini banyak peluang perniagaan yang boleh dilaksanakan namun PASTINYA ia memerlukan keyakinan , kepercayaan , keberanian , kesungguhan dan kekuatan untuk menjalankannya. Apa yang penting kita perlu beri ruang untuk satu-satu usaha perniagaan yang diusahakan.

Ramai orang mengeluh apabila ekonomi jatuh dan masih ramai juga yang mengeluh ketika ekonomi stabil. Jadi siapakah yang perlu stabil...
PASTIKAN Kita tetap stabil , ketika ekonomi turun kita boleh naik dan ketika ekonomi stabil kita lebih baik dari keadaan biasa. " Jangan Harap Keadaan Berubah , TETAPI Perubahan Itu PASTI Bermula Dari Diri Kita "

Semoga kita semua berjaya menempuh apa sahaja cabaran . PASTIKAN LUAR BIASA dari BIASA ...


Hairuddin Abdullah









No comments: