29 May 2009

CUTI SEKOLAH BERMULA

Salam Sejahtera ! Apa khabar ! Hari ini hari pertama cuti sekolah. Diam tak diam dah masuk setengah tahun untuk 2009. Sekejap bebeno rasanya. Hari ini ada 4 Jemputan kenduri kahwin. Syukur Alhamdulillah apabila ada orang yang menjemput kita. Lagi banyak lagi bagus murah rezeki namanya tu. Apa pun sebaiknya kita usahakan untuk penuhi semua jemputan tu selagi kita mampu melakukannya.

Kalau di Penang macam biasa masuk je cuti sekolah ini akan berlangsungnya Karnival Keusahawanan di Tapak Ekspo Seberang Jaya. Tahun ni nampaknya semakin ramai orang yang berniaga ditapak ekspo. Kali pertama aku menyertai ekspo ni pada tahun 2003. InsyaALLAH esok aku nak pi ronda-ronda ke Ekspo jumpa dengan usahawan-usahawan disana dan nak tengok produk-produk baru keluaran usahawan bumiputera. Tentu ada yang berpotensi untuk dipasarkan.

Cuti sekolah juga ada rakan-rakan yang mengambil ruang untuk berjalan-jalan , bercuti dan makan angin. Pilihlah destinasi yang kita nak pergi kali ini , mudah-mudahan dapat mengikat ikatan kasih sayang keluarga . InsyaALLAH minggu depan adik dari Yong Peng akan datang ke sini ziarah Mak yang ada bersama aku. Jadi kami adik beradik dapat la berkumpul bersama dalam tempoh seminggu. Jesteru itu , sebagai usahawan baik usahawan kecil atau besar atau peringkat koorporat , jagalah keluarga dengan sebaik-baiknya. Jangan asyik kejar duit , close deal dan sebagainya tetapi hati kita dengan ahli keluarga dan anak-anak tak boleh nak close. Pandai-pandaila bahagi masa antara kerjaya dan keluarga terutama mengurus hal ehwal anak-anak . Bersyukur dengan apa yang telah dianugerahkan oleh ALLAH.

Dah masuk setengah tahun 2009 pergi , jadi macam mana dengan pencapaian kita. Nampaknya setengah tahun ni , aku masih belum betul2 mantap lagi ni , kena terus lakukan sesuatu . Banyak ujian dan dugaan yang dilalui dan ia PASTI dihadapi dengan sabar dan rasa syukur. Mudah-mudahan semuanya ada hikmahnya.

Ok lah , dah nak pi kenduri kahwin saudara dan rakan-rakan. InsyaALLAH nanti ada masa aku akan tulis lagi di blog ini . Semoga kehidupan kita sebagai usahawan diberkati Illahi. AMIN

Salam Sukses


Che Din.

No comments: