24 May 2009

PROGRAM MENJANA MINDA

Salam Sejahtera ! Apa khabar sahabat semua... Pertamanya mari kita panjatkan rasa SYUKUR kehadrat Illahi yang telah memberi rahmat dan limpahan nikmat kepada kita sepanjang kehidupan kita. Setidaknya kita dapat melihat apa yang saya tuliskan di paparan skrin ini . Sesuai dengan janji ALLAH jika kita terus bersyukur kepadanya , Allah akan menambah nikmat kita.

Alhamdulillah , pada Sabtu dan Ahad yang lepas aku dan Dr Main telah memulakan Langkah Pertama dalam mengaktifkan kembali Pusat Pembangunan Personaliti Unggul yang aku bina sejak tahun 2005. Sebelum itu ia dikenali Pusat Pembelajaran INQ yang aku daftarkan pada tahun 2001. Pada Sabtu dan Ahad lepas aku dan Dr Main telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan Kursus Menjana Minda kepada Kakitangan TASKA Sirim Berhad di Shah Alam. Aku sampai di Sirim pada jumaat malam lebih kurang jam 1.30 pagi. Dan Program bermula pada jam 9.00 pagi hari sabtu dan tamat jam 5.00 petang hari Ahad. Antara modul yang dijalankan adalah modul MYPERSONALITI779 dan Modul Rahsia Minda. Alhamdulillah program berjalan lancar.

Semasa rehat tengahari pada hari Sabtu aku dapat panggilan telefon dari Puan Jun di Kota Bahru yang memberitahu ingin mencuba produk susu IgG Plus. Setelah berbicara dengan beliau aku terus menghubungi Puan Rokiah rakaniaga di sana untuk menguruskan hal pembelian susu . Dan petang semalam dapat SMS dari Puan Rokiah bahawa Puan Jun akan menjadi ahli dengan membeli produk susu IgG PLus. Pada hari khamis lepas juga aku dapat SMS dari Puan Ju di Kota Tinggi yang menyatakan minat untuk mendapatkan produk susu IgG Plus juga. Beliau telah terima surat dari saya pada awal tahun ni dan baru kini beliau memberi respon dan hasrat untuk menyertainya. Syukur Alhamdulillah kepada ALLAH atas nikmat rezeki yang diberikan.

Berbalik kepada program menjana minda yang dibuat khas kepada kakitangan TASKA SIRIM tidak kira siapa kita semua orang punyai impian yang hebat. Namun kadangkala kita jadi jem dan tidak pernah memikirkan tentang hal impian kita. Apabila minda kita diset dengan baik , diingatkan kembali tentang impian kita barulah banyak bayangan-bayangan impian muncil didalam minda kita. Dr Main telah menggunakan Teknik ProNLP dalam mengenal potensi dan personaliti diri peserta menggunakan Analisis Kiub. Dari lukisan itu kita dapat melihat rahsia kehebatan potensi diri setiap individu dan semua orang mempunyai POTENSI untuk menjadi hebat. Persoalannya ia bergantung kepada persedia diri kita untuk berubah , kita berkawan dengan siapa , bagaimana persekitaran kita dan keikhlasan kita dalam menjalani kehidupan ini.

Oh Ya ! Seperti yang saya maklumkan , Blog USAHAWAN2U ini akan menjadi blog umum keusahawanan yang akan saya kongsikan bersama. Apa aktiviti keusahawanan , tip , motivasi dan buah fikiran akan dilontarkan disini.


InsyaALLAH pada bulan Jun nanti aku akan melancarkan 2 Program yang sedang aku susun sekarang. Satu dari Interpos Network dan satu lagi dari Pusat Pembangunan Personaliti Unggul. Dari bisnes Interpos Network juga ia telah mula menunjukkan hasil. INTERPOS NETWORK adalah bisnes yang aku berikan fokus kepada hal-hal bisnes internet dan gaya pos termasuk dalam penjualan produk-produk bercorak trading. Bisnes ini diselia oleh Adik dan Wife aku. InsyaALLAH bulan jun ini juga aku akan lancarkan 2 buah produk maklumat yang telah selesai disiapkan hanya peringkat akhir editing. 2 buku itu diberi nama Teknik Bisnes Interpos dan Teknik Bina Senarai Nama. Kemudian Wife pulak sedang sibuk menguruskan satu produk fizikal dibawah INTERPOS NETWORK dan Alhamdulillah setiap hari ada saja orang order produk tersebut. Mereka beli secara online dan kami hantar melalui pos. Hari ni pun ada 2 orang bank in RM100.00 dan kalau untung satu produk RM40.00 , Alhamdulillah dapat juga RM 80.00. Tolak kos pos RM10.0 dapat la bersih RM70.00 .

Kemudian dalam masa yang sama aku dan Dr Main sedang bertungkus lumus menyiapkan Modul Pro-NLP My Personaliti 779 dan Program Pewaris Harapan untuk Pusat Pembangunan Personaliti Unggul. Program Mypersonaiti ini telah melalui 9 tahun uji kaji dan proses pembaikan hasil perbincangan kami berdua dan setelah semua proses dilalui InsyaALLAH ianya akan dilancarkan dipasaran terbuka , InsyaALLAH.

Jadi itulah antara aktiviti yang sedang aku jalankan setelah agak lama menyepi didunia blog ini . Sekarang aku mempunyai sasaran yang lebih jelas untuk disempurnakan pada tahun 2009. Semoga sahabat mendoakan usaha saya dan terus memberi sokongan atas apa yang saya usahakan .

Mudah-mudahan ianya mendapat keberkatan dari ALLAH. Nanti aku masukkan gambar aktiviti Program Menjana Minda di SIRIM Sabtu dan Ahad lepas.


Sekian

Che Din --

No comments: