28 August 2008

OTAK MERDEKA

" Memang amat tinggi letaknya KEBAHAGIAAN. Namun kita haris menuju ke sana. Ada orang yang berputus asa berjalan ke arahnya lantaran disangkanya jalan kesana amat sukar . Padahal mudah , kerana ia dimulai daripada dirinya sendiri" - Said Mustafa



Menjelang 3 hari lagi negara dan rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 51. Sudah tentu ia menjadi satu hasrat nurani melihat berlakunya satu proses realisasi sebuah kehidupan yang aman , tenang dan bahagia. Rakyat Malaysia selama 51 tahun telah menggunakan kekuatan sendiri mendirikan sebuah negara bangsa yang dihormati dan berjaya mencapai kemakmuran dan matang. Ya ! Ianya dimulai daripada diri sendiri.

Saya fikir saya dan anda juga mempunyai HASRAT untuk mencapai puncak jaya dalam menuju aspirasi Kebahagian dalam Kehidupan dan yang lebih penting ianya datang dari titik peluh , jerih payah sebuah perjuangan membangunkan sebuah kehidupan yang harmonis , bahagia , selesa dan mampu mencapai sekali lagi aspirasi kejayaan dalam maksud yang diberi erti oleh diri sendiri.

Selama 2 hari mengikuti kursus Brain Power Training ( BPT) bersama Master Cheahdi HQ membuka haluan yang lebih jelas tentang arah tuju sebuah kehidupan. Di fahamkan itulah pertama kali Master Cheah menjalankan kursus dalam bahasa Malaysia dan apabila sesuatu perkara difikirkan boleh dan positif PASTI ia boleh dan menjadi kenyataan.
BUANG PROGRAM LAMA

Apa yang kita fikirkan itulah yang kita akan dapat. Apabila kita memikirkan kesusahan , kemiskinan , kepayahan , kelemahan maka itulah yang akan kita dapat. Sudah lama otak kita diprogram dengan unsur-unsur kelemahan. Aku juga lihat betapa ramai insan yang mempunyai IMPIAN besar jatuh kecundang sebelum 100% menggunakan tenaga POTENSI PERJUANGAN hebat kurniaan Illahi. Hanya melalui satu dua ujian OTAK telah mencongak , menganalisis bahawa mereka tidak berkemampuan sedangkan ada cara , jalan dan strategi lain yang boleh difikirkan secara kreatif untuk dijadikan satu atau dua jejantas usaha bagi menyambung kembali SEMANGAT dan KEAZAMAN untuk mencapai IMPIAN.

AH ! Lebih malang lagi jika kita LANGSUNG tidak BERANI Berimpian Besar , Tidak Berani BERMIMPI Besar kerana dari lahir hingga kini OTAK KITA hanya dipasakkan tentang ketidakbolehan kita , susah , payah , tidak pandai , tidak tahu dan sebagainya.



KITA perlu BERANI BERIMPIAN BESAR. Berani BERTINDAK untuk mencapainya. GUNAKAN Kuasa FIKIRAN dan KEAJAIBAN POTENSI Dalaman yang telah dianugerahkan kepada kita. ANDA MAMPU. Aku juga dulu sewaktu berangan , berimpian merasakan tidak ada haluan dan jalan untuk mencapai beberapa impian aku , namun Alhamdulillah , jika kita BERANI BERIMPIAN BESAR , BERANI MENGAMBIL TINDAKAN BESAR-BESARAN , kita MAMPU mencapai IMPIAN Kita.. AYUH ! Mulakan sekarang..


SEMPENA Sambutan Kemerdekaan , Kita BEBASKAN Minda dan CARA FIKIR Negatif kita yang mengatakan kita tidak boleh kaya , kita tidak pandai , kita pemalu , kita penakut , kita tidak boleh jadi usahawan ... Kita BEBASKAN dari BELENGU Fikiran Negatif , kita HANCURKAN semua halangan-halangan dari dalam diri untuk menjadikan anda BEBAS dan MERDEKA untuk mencapai APA SAHAJA yang anda IMPIKAN. Gunakan Kuasa FIKIRAN Anda , Gunakan Kuasa PERASAAN ANDA , Gunakan Kuasa POTENSI DALAMAN Anda yang maha Hebat lagi Dasyat untuk mencapainya...

Jadikan sambutan Kemerdekaan ini sebagai satu tarikh dan sejarah penting untuk anda HANCUR dan BEBASKAN diri anda dari belengu FIKIRAN yang negatif. Kita bangkit sebagai satu bangsa berjaya dan hebat yang mampu bersaing secara hebat dengan bangsa dan orang lain. ALLAH pasti memberikan PELUANG kepada anda untuk membuktikan KEHEBATAN anda sebagai seorang INSAN yang MERDEKA dari ANASIR-ANASIR Fikiran NEGATIF. PECAHKAN , HANCURKAN , BUANGKAN , LONTARKAN , KUBURKAN , BENAMKAN dan HILANGKAN semua Musuh-musuh KECEMERLANGAN anda satu persatu mulai detik 31 Ogos 2008. Jadilah diri yang HEBAT di sisi ALLAH , Keluarga , Masyarakat dan Diri Sendiri .. Dengan kehebatan anugerah Illahi akan menjadikan kita semakin Insaf dan tunduk tentang tanggungjawab kita membantu insan lain , patuh perintah Illahi dan dapat MEMBINA SATU TAMADUN BANGSA yang dihormati dan berjaya..

Jika anda berminat untuk MENGIKUTI KURSUS KEAJAIBAN OTAK dan bagaimana Programkan Otak Anda untuk membolehkan ANDA MENCAPAI IMPIAN anda dalam TEMPOH yang singkat boleh berhubung dengan saya. Bila cukup korum kita boleh susunkan satu kursus yang hebat ini bersama-sama...


Salam Kemerdekaan dari saya

HAIRUDDIN ABDULLAH

012-4686404

No comments: