03 January 2008

KENCING MANIS

Salam Sejahtera semua! Apa khabar . Malam tadi aku kemaskinikan semua fail-fail dalam lap top ni. Jadi sempat la belek-belek semua fail-fail dan banyak juga khazanah 2007 yang aku simpan memang bermanfaat jika di gunakan. Antara banyak-banyak fail aku ada simpan satu fail yang boleh jadikan IKHTIBAR dan PERINGATAN buat kita semua.

" Penyakit kencing manis adalah satu keadaan di mana terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Ini terjadi kerana badan kekurangan sesuatu hormon yang dipanggil insulin yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga dalam badan kita. Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh organ bernama pancreas yang terletak dibawah perut. Badan kita mengeluarkan tenaga untuk menjalankan tugas harian daripada makanan. Dalam perut, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yang memberi tenaga.

Insulin merupakan sejenis hormon jenis polipeptida yang dihasilkan oleh kelenjar pankreas. Sel yang menghasilkan hormon insulin dalam kelenjar pankreas dikenali sebagai sel beta. iaitu sejenis sel yang terdapat dalam kelompokan sel yang digelar islet of Langerhans dalam pankreas.

Fungsi utama insulin ialah pengawalan keseimbangan tahap glukos dalam darah dan bertindak meningkatkan pengambilan glukosa oleh sel badan. Kegagalan badan untuk menghasilkan insulin, atau jumlah insulin yang tidak mencukupi akan menyebabkan berlakunya penyakit penyakit kencing manis.


CUBA ANDA LIHAT GAMBAR DI BAWAH ::::
























Gambar di Ambil pada 29/08/2007 ...










Di Smart Naco kita ada beberapa Produk yang boleh di IKHTIARKAN untuk membantu mereka yang telah terkena penyakit kencing manis. NAMUN apa yang lebih penting adalah kita perlu menjaga GAYA HIDUP kita untuk mengelak dari terkena penyakit ini.

FAKTA :: MALAYSIA adalah antara negara tertinggi pengidap penyakin kencing manis di Asia.

Jadi di Smart Naco hasil dari TESTIMONI pengguna produk seperti CELLRENEW dan SUSU IGG PLUS , Alhamdulillah keadaan luka yang seperti di atas mampu di rawat sehingga menjadi kering.

Testimoni Dari Pengguna Cellrenew :


Testimoni : Nama : Lee Ah Ying Umur 49 , Taman Miharja , KL.

Saya adalah pengidap kencing manis yang serius, Jari-jari kaki mengalami luka-luka dan seolah-olah hendak patah. Saya terpaksa diangkat untuk ke mana-mana kerana tidak mampu berjalan lagi. Setelah diperkenalkan oleh rakan , saya mencuba P17-5 biji sekali selama 3 kali sehari , CELLRENEW 8 titik sekali untuk 2 kali sehari dan juga menyembur CELLRENEW di sekitar kaki saya.

Setelah kering saya menyapunya dengan Gel Gamat , Saya mendapati setelah menyapu dengan Gel Gamat selama seminggu saya dapati luka dikaki saya sudah tidak busuk lagi. Tiga minggu kemudian lukanya semakin kering dan bertambah baik.

Nama : Mr Chieu Ah Onn , 63 Tahun , Tanjung Malim Perak

Saya mengalami penyakit kencing manis yang membimbangkan. Pada bulan November 2003 yang lalu, saya telah menjalani pembedahan untuk memotong ibu jari kaki saya. Selama 3 bulan setengah selepas pembedahan itu , lukanya masih tidak sembuh dan amat merisaukan saya.

Akhirnya pada bulan Februari 2004 , saya telah diperkenalkan dengan 2 produk NACO yang baik .Saya telah mencuba P17 Probio Food , 5 biji sekali makan untuk 2 kali sehari dan CELLRENEW 8 titik sekali 3 kali sehari. Saya begitu gembira kerana lukanya kering dan telah sembuh setelah mengamalkannya selama sebulan.


Ini pula testimoni pengguna Kencing Manis yang amalkan Susu IgG Plus


En. Manaf ( Perak) - Kencing Manis

Saya mengidap kencing manis ni dah lama. Tapi sejak 2 tahun lepas
ibu jari kaki saya berair.Macam mana nak kerja? Nak kerja kena pakai
stokin dan kasut.Dah 2 tahun tak kerja.Saya cuba susu IgG-Plus ini
Baru 4-5 hari saja saya tengok jari kaki saya dah tak berair lagi,dah kering.InsyaAllah, saya akan terus ambil susu ni sampai penyakit ni
hilang seluruhnya dari badan saya.

-------------------------------------------



Mak Tih Solehah

Pulau Tuba, Langkawi - 12/08/2005


Sebelum - 12/08/05

13 tahun mengidap kencing manis


Selepas - 06/09/2005

13 sachet IgG-Plus








Selepas - 21/10/2005

pulih sepenuhnya


----------------------------------------


OK lah , kepada anda yang ingin mendapatkan MAKLUMAT CELLRENEW sila ke www.cellrenew.myniaga.net , jika tentang SUSU IGGPLUS sila ke www.rahsiaiggplus.blogspot.com

Semoga kita dapat memanfaatkan produk keluaran Smart Naco.

Sekian dulu

Hairuddin Abdullah

::::::::::> Kepada anda yang inginkan NEWSLETTER dari Saya sila isikan Nama dan Email anda di borang Langgan Newsletter Myniaga.

1 comment:

HAIRUDDIN ABDULLAH said...

Semoga Kita Sama-sama Dapat Menjaga Kesihatan....