21 September 2007

KEJAYAAN YANG BESAR BERMULA DARI KEJAYAAN KECIL


Salam Sejahtera semua !!! Berjumpa lagi di arena blog. Puasa kita dah masuk minggu kedua , WAH ! sekejap je masa berlalu. 2 hari ni aku masih dok siapkan urusan menyiapkan tools berupa flyer . HAH!!! di sebelah tu ada Flyer NACOFE yang akan ada di pasaran bermula pada 27 September ( tarikh aku sign up form ).

FUH ! SEMPOI
Aromanya Pasti Memikat .....

Nampaknya rakaniaga aku yang lain bergerak seperti biasa. Semalam dapat SMS dari Zulzafri dia kata dia berjaya menjual 15 sachet susu IgG Plus kepada 3 orang pelanggan , kemudian hazlin pula berjaya jual 10 sachet kepada 2 orang pelanggan dan salah seorang pelanggan dia mengidap sakit kencing manis yang sudah agak kritikal. Pagi tadi Puan Hana hantar gambar pesakit kencing manis , kalau nak tengok gambar dia boleh minta kat aku. Nampak dah teruk kaki dia.

Pagi tadi pi Stokis Kulim beli 1 IgG Plus , 2 Just Kurma , 2 Nacofe dan 1 Primalex untuk seorang rangkaian di Sarawak. Rakaniaga aku di Teluk Intan pun dah nampak perkembangan rangkaiannya terutama di Sabah. Ada beberapa orang yang berjaya buat 1kpv dan ada juga rangkaian yang berjaya buat 1kpv hanya melalui Primalex.. Syukur Alhamdulillah berkat Ramadhan...

Jadi untuk mencapai sesuatu kejayaan yang besar kita perlu mencipta seberapa banyak kejayaan-kejayaan yang kecil. Contoh kejayaan kecil seperti contoh-contoh di atas . Sebelum ini Zulzafri dan Hazlin tu tak dapat nak gerak jual susu dan semalam Alhamdulillah bila dia turun pi jumpa orang , dia telah berjaya mencipta kejayaan kecil dan kekadang kejayaan besar bagi mereka. TAHNIAH 2 U ALL....

Hari ni pulak aku dapat sorang prospek dari Permatang Pauh lagi yang dapat informasi bisnes aku dari laman web aku. Sejak MINDA aku FOKUS untuk membina rangkaian di Penang memang betul-betul menjadi , ALHAMDULILLAH....

Mungkin juga kejayaan kecil itu seperti keberanian anda menghubungi prospek kerana mungkin sebelum ini anda merasa takut atau tidak yakin , berjaya membuat penajaan pertama , berjaya menjual dan sebagainya. PERSISTEN , PERSISTEN dengan apa yang kita buat.

OK lah ! nanti aku sambung lagi .. Nak buat kerja lain pulak ... Kepada anda , yakin pada diri Jika anda buat InsyaALLAH Pasti akan ada hasilnya.... Lihat saja contoh 2 orang anak muda di atas tadi , mereka ambil tindakan dan YES mereka mampu lakukan .... Semoga berterusan....

Semoga Kita Sama-sama Sukses ....

Che Din ............ EEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHH mai la singgah web aku sat www.myniaga.net


FUUH! SEMPOI ..........Aromanya Pasti Memikat




1 comment:

Paktam said...

Ada satu Biz yang lebih menarik.Jom tengok
http://rm1juta.blogspot.com/