25 September 2007

JAMINAN KEHIDUPAN ADALAH KEMATIAN

Salam sejahtera , apa khabar sahabat sekalian. Alhamdulillah kita di beri ruang waktu untuk terus bersama di sini. Masa aku menaip blog ini isteri aku telah menerima panggilan telefon mengatakan Tok Wan belah ayah isteri aku telah kembali ke Rahmatullah. Semalam sempat juga aku jengok di Kedah Medical Centre semalam. Secara mengejut terima sesak nafas 2 hari lepas. Semoga Arwah Di Cucuri Rahmat dan Berada Dalam Golongan Kekasih ALLAH. Jap lagi nak balik Perlis.

YA ! Itulah JAMINAN yang PASTI untuk KEHIDUPAN kita. Bak Kata Herman Tino

" Mati Adalah Pasti Hidup InsyaALLAH "

Jadi apa persediaan kita. Tok Wan sempat juga meninggalkan harta dan tanah-tanah untuk anak cucunya agar tidak merempat di bumi sendiri. Jadi bagaimana dengan kita. Apakah persediaan kita untuk menghadapi saat-saat kematian kita , bagaimana amal ibadah kita , ketaatan kita pada ALLAH , amalan kita sepanjang kehidupan , kewajiban kita kepada muka bumi ini seperti yang telah di amanahkan kepada kita. YA! Ini semua peringatan untuk diri aku sendiri.

------------------

Alhamdulillah , laman web myniaga.net aku telah kembali aktif. Aku mula bina laman myniaga.net ini pada bulan Disember 2005 hanya bermula dengan 10MB dan kini telah aku upgrag mencecah 2000MB. Sejak aktifkan balik laman myniaga.net dan blogspot aku , tanpa promosi ada juga prospek yang masuk. Syukur Alhamdulillah.

Petang tadi jumpa seorang prospek nak tau tentang bisnes internet. Dia sms aku apabila membaca e-book 3 kunci rahsia kejayaan urusniaga pos lalu dia berminat untuk tahu lebih lanjut. Pada awalnya ku ingat dia nak tau bisnes Smart Naco rupanya dia jumpa laman INTERPOS aku , jadi 2 dalam satu la.

TAHNIAH kepada En Abdullah dan En Mohd Noor dari Kota Bharu kerana telah mencapai Pangkat Senior Manager bulan September. Tak sangkakan momentum bulan puasa ni. Dan bulan ini juga sempena bulan puasa ramai juga rakaniaga di bawah bimbingan Saudara Rizal Teluk Intan mencapai pangkat Manager. Ada yang mampu capai jualan 4k. YA , KEJAYAAN YANG BESAR BERMULA DARI KEJAYAAN YANG KECIL....

YA! DUA HARI saja lagi akan GENAP aku 2 TAHUN bersama Smart Naco. Nantikan GELOMBANG KE TIGA (G3).... Bulan puasa ni lega betul aku dapat buat banyak perkara yang remeh temeh sikit sebelum aku gunakan semua ini lepas raya nanti. Petang tadi hantar 10 kotak lagi susu ke Saratok .

OK lah , aku nak kemas untuk balik ke Perlis. Semoga aku selamat sampai ke Perlis. JANGAN LUPA TERUS BUAT PROMOSI YEEER ,

Kepada yang nak join SST under GROUP CHE DIN G3 ni silakan ke laman web aku www.myniaga.net

Sekian Dulu

Salam Ramadhan : Hairuddin Abdullah : Kepala Batas : 0124686404

No comments: