26 November 2008

MLM DAN DUPLIKASI

Salam Sejahtera ! Apa khabar .. Sihat , Tenang , Bahagia dan Di Murahkan Rezeki menjadi milik anda hari ini. Alhamdulillah , selasa baru ni saya ke KL untuk meneruskan aktiviti program i-usahawan di HQ Taman Maluri. Alhamdulillah program berjalan lancar dan mesej telah disampaikan. Pada hari tersebut ada 2 orang yang SMS minta CD Priview bisnes ..Ada juga orang tanya ada tak cara lain untuk sampaikan mesej / priview perniagaan tanpa kita nak kena keluar duit CD , duit POS , tanpa nak kena pi jumpa orang dan berhadapan dengan penolakan secara bertentangan mata .. ada cara lain tak? Anda fikir bagaimana ada cara lain?

Ya ! Ada jika anda boleh menyampaikan maklumat perniagaan anda melalui online. Ia lebih murah, tetap berkesan jika kena cara followupnya. Sebagai contoh anda boleh buat video online priview seperti di link bawah ini :

www.myniaga.net/priview.htm

Apa pun anda tetap perlu buat followup samada guna sms , call atau email. Sekarang ramai orang guna kaedah autoresponder untuk buat followup berulangkali secara automatik. Anda boleh ke www.freeautoboot.com untuk buat followup automatik kepada prospek anda dalam beberapa siri.

Jadi jika anda mampu lakukan secara online , anda boleh gunakan kaedah ini. Jika tidak CD adalah satu kaedah yang baik untuk menggantikan diri anda untuk menyampaikan maklumat peluang perniagaan kepada prospek anda terutama yang jauh. Seperti hari ini ada seorang prospek dari Sarawak ingin bertemu saya jika saya turun ke Kuching Sarawak , jadi untuk untuk kesana tentu ambil masa sedikit dan perbelanjaan. Namun saya kata boleh saya terangkan melalui CD dan dia setuju untuk dengar dahulu penjelasan priview bisnes saya melalui CD .

Jadi anda punya pilihan boleh buat 100% online presentation & followup or use CD to priview ur bisnes n product selain dari surat jualan atau brocher keterangan bisnes n produk anda.
...............................................

Ituhal bagaimana menyampaikan maklumat perniagaan kepada prospek anda. Satu lagi perkara yang paling penting ialah ramai orang mampu membuat penajaan tetapi masih kurang yang mampu membuat proses duplikasi berjaya kepada rangkaian mereka. Sistem yang baik untuk memudahkan downline / rangkaian menduplikasi cara kerja anda cukup penting. Jadi apa caranya. Ramai akan berikan jawapan saya tidak pandai nak cakap , saya tidak tahu lagi tentang perniagaan ini , saya nak cakap apa , saya masih belum kurang yakin untuk bercakap dengan prospek dan sebagainya. Jadi ia akan menghalang sedikit peluang untuk menjayakan proses duplikasi.

CD juga boleh dijadikan proses duplikasi semakin mudah , selain peralatan pemasaran yang lain. Jika mereka ada prospek , bimbing mereka untuk hubungi prospek untuk pastikan prospek benar-benar nak CD dan anda bolehlah berikan CD . Atau kepada rakan sekerja atau sahabat-sahabat boleh pinjamkan CD kepada mereka untuk mereka lihat dahulu . Jadi selepas itu proses untuk menutup jualan agak lebih mudah dan silap-silap dia terus membuat pembelian. Banyak lagi perkara-perkara yang perlu diduplikasi secara baik. InsyaALLAH akan datang kita boleh sembang lagi hal-hal duplikasi ini. Untuk berjaya anda boleh lakukan apa sahaja kaedah yang sesuai .... CD satu hal , flyer satu hal , taklimat satu hal yang menjadi hal yang penting BAGAIMANA ISI KANDUNGANNYA yang mampu MEMPENGARUHI orang menyertai bisnes anda.... SEMOGA BERJAYA

Nak CD Peluang Bisnes Bersama SMART NACO dan SST sila SMS Nama dan ALAMAT ke 012-4686404 ..


No comments: