17 December 2007

Baru Balik Sabah

Salam Sejahtera , Apa khabar semua. Lama juga tak updated nie. Dan ujung minggu lepas banyak aktiviti bisnes berjalan. Di utara dengan pelbagai aktivitinya dan tak kurang juga di tengah. Dan kesempatan itu juga aku dan Rizal TI telah buat keputusan untuk ke Kota Kinabalu bertemu dengan rakaniaga di sana.

Aku bertolak ke KK pada pagi hari Jumaat dan sampai jer kami rest dulu. Malam berjumpa dengan En Willy dan En Uzali sambil makan-makan. Kedatangan ke Sabah adalah untuk berkenalan dengan rakan-rakan disana dan melihat potensi sebenar bisnes di sana. Jawapannya ..... Memang Amat Berpotensi .... Banyak juga aku bertukar-tukar fikiran dan pengalaman dari rakan-rakan di sana. Tak sangka tengah dok makan tiba-tiba ada orang call En Uzali katanya nak beli Primalex . Orang tu En Uzali kenal secara spontan jer dan di perkenalkan dengan 2 biji primalex beberapa hari lalu. Tiba-tiba jer dia call nak beli sekotak pulak. TAHNIAH juga kepada Isteri En Uzali kerana berjaya buat Personal sales 4000 PV dan bulan lepas dapat juga bonus RM1700 lebih. Itu baru 2 bulan bergerak aktif... TAHNIAH juga kepada Nick bersama Family yang telah berjaya memasarkan produk Susu IgG Plus lebih 40 kotak setiap bulan. Bulan lepas dia juga dapat bonus RM 1k lebih. Dengan hanya menggunakan potensi kedai gunting Ayah nick , sambil tunggu gunting rambut sambil tengok CD Testimoni , bertanya dan membeli... TAHNIAH kepada semua rakan-rakan di Sabah kerana telah menjadikan bisnes ini sebagai bisnes yang berpontensi.

Aku sempat juga buat perjumpaan beberapa rakan di Stokis Kota Kinabalu. Sempat berbincang dengan Mr Chin owner stokis dan bertukar-tukar fikiran bagaimana untuk menggerakkan lagi bisnes ini di Sabah. Oh Ya , 5 Januari 2007 akan di adakan Recognation Night untuk mereka yang berjaya mencapai pangkat Manager dan Senior Manager jam 1 tengahari.

Hari terakhir aku ke Kota Belud berjumpa dengan En Nick. Seorang anak muda yang bijak dalam bisnes. Ayahnya seorang tukang gunting rambut telah menjalankan pekerjaan itu selama 35 tahun. Nick telah memanfaatkan kedai gunting rambut ayahnya untuk mempromosikan susu igg plus. Anda bayangkan bagaimana Nick pada peringkat permulaan terpaksa berulang alik dari Kota Belud ke Kota Kinabalu yang perjalanan mengambil masa 1 jam 30 minit hanya untuk membeli susu igg plus.

TAHNIAH kepada En Willy yang telah membimbing rakan-rakan di sana menjalankan perniagaan yang sebenar. AKU YAKIN SANGAT mereka akan berjaya di Sabah.

OK lah aku nak keluar jumpa prospek yang berminat nak gerak bisnes ni ... Nanti aku sharing lagi ....

note :::: Gambar Akan Di Masukkan Nanti .....

Salam SUKSES

Hairuddin Abdullah Almuari

No comments: