27 December 2007

2 TAHUN YANG LALU

Petikan blog bravejournal .... aku 27 Disember 2005 - 2 Tahun Yang Lalu .... KLIK UTK LIHAT BLOG LAMA ...

Aku memulakan penulisan blog utk bisnes Smart Naco aku pada 24 November 2005 ...

Tuesday, December 27th 2005

8:43 AM

SELAMAT MEYAMBUT 2006

KEKADANG terdetik dihati saya ,, apakah pencapaian yang telah saya capai tahun 2005. Namun ada sesuatu yang telah saya temui walaupun di penghujung tahun . Apa yang saya temui ,, saya temui sekeping VCD yang telah mengubah persepsi saya pada perniagaan MLM. Jika dulu ku anggap MLM ni susah , payah , meletihkan ,asyik dok meeting jer , kena jumpa orang (tebal muka) , kena present dan macam-macam ,, tetapi sekeping VCD ini mengubah persepsi dan minat ku kepada perniagaan MLM..

Aku yakin dengannya , dan kini ianya telah mula menunjukkan hasil .. Rangkaian ku semakin berkembang .. Masa aku dok upkan laman web en sham , dline aku di kota kinabalu , hp aku berdering dan disana suara puan sufi hanim kedengaran. Dia baru sahaja menonton VCD tu dan cukup teruja dengan cerita didalamnya. Dia nak jumpa aku malam ni juga , tetapi aku kata mlm ni aku sibuk sikit ,, tetapi selang 5 minit telefon aku berdering lagi ,, suaminya pula bercakap dengan ku ,, dia nak susu 3 kotak tu malam ni juga dan esok nak bagi kat prospek pertama dia yang dok kena stroke...

Etika BISNES kalau dapat kita tunaikan permintaan pelanggan kita cuba tunaikan segera. Aku pun call khairul ,tanya dia ada tak susu , dia kata ada 2 kotak dan nasib baik aku ada sekotak ,, lalu berlakulah pertemuan itu di nasi lemak corner di SP ,

Dia sing up borang , dan aku beri penerangan serba sedikit ,, Pn Sufi Hanim ni prospek dline aku di KL tu , aku bantu untuk tajakan sbb dia dok SP , Dline punya pasal aku akan bantu ,, sbb dalam MLM ni tanpa Dline dimanalah kita , JADI jagalah dline sebaiknya...

SEMALAM :: Aku melayari laman cari.com ,, aku jumpa iklan susu igg jd aku buka ,, tengok iklan dia panjang dan ada nama yazit dline aku di rawang dan bulan ni (dis) dia dah naik ke pangkat SM. TAHNIAH En Yazit dan aku lihat dalam group aku 5 orang atau 6 orang akan naik ke pangkat manager bulan ni. ALhamdulillah.. Jadi aku tanya yazit ada tak dline dia di johor ,, dia kata ada ,, azman namanya ,, aku sms azman ,, budak muda yang kuat bekerja ,, Dia dulu dah buat MLM dah habis RM 5000... lepas tengok CD dia yakin dia akan buat dan dia target akan jadi President Direktor dalam tempoh 6 bulan.. kalau dia betul2 agresif silap2 3 bulan dah boleh pi ,, semalam juga dia citer berkenalan dengan prospek singapore ,, InsyaAllah akan join nanti.. aku tengah plan untuk kembangkan rangkaian di singapore... Aku yakin Azman akan jadi PD dalam tempoh kurang 6 bulan..

Itulah citer aku ,, nanti aku citer tentang sorang lagi dline aku yang bernama Dr Mohd Amin .... ok la
kepada anda yang belum tengok VCD sila kelaman web saya myniaga.net

ok ,, anda yang dah baca kat journal saya ,, boleh ke journal rakan yang lain ,, depa pun ada citer baguih-baguih..

ok che din

012-4686404
http://myniaga.net


RINDU KAT BLOG LAMA ......... UNTUK MUAT TURUN KISAH AKU MEMULAKAN PENULISAN BLOG BOLEH LA DOWNLOAD DI SINI >>>>>>>>>>>>>>>

No comments: