06 November 2007

PULANG DARI JAKARTA




BERSEDIA UNTUK PULANG KE MALAYSIA ....... THANKS A LOT PAK ARIF


Syukur Alhamdulillah , aku dan SPD Zul selamat kembali ke Tanah Air setelah pulang dari Misi Jakarta selama 4 hari di sana. Sambutan dan layanan yang luar biasa dari Teman-taman SSTI. Terima Kasih buat SPD Arif , PD Yadi , PD Refly dan PD Ibu Isniyatun .... Lihat Cerita Bergambar di Bawah nanti yaa.....

Sampai hari Isnin 11.30 malam dan terus balik ke Penang , sampai rumah jam 4.30 tidur sekejap dan jam 9.00 pagi ada program Train The Trainer di Stokis Kulim. Banyak juga perkara yang aku belajar tentang 121 presentation .... Kemudian pada sebelah malam semalam ada SUCCESS SHARING NIGHT di Safira Country Club dan memang ternyata LUAR BIASA. SPD Zul , SPD Kaz dan SPD Ishak telah berkongsi kisah bagaimana beliau menyertai Smart Naco dan ingin TERUS Berjaya di Smart Naco......

Alhamdulillah ari ni ada dline aku buat iklan lagi dan 2 hari ni dah dapat prospek 60 orang ... LUAR BIASA... InsyaALLAH aku doakan kalian berjaya. Rangkaian di Sabah juga sedang berkembang pesat dan sedang usaha melahirkan seorang DI.

Jadi itulah beberapa kisah aku sepanjang beberapa hari ini... Di bawah ini aku sertakan gambar-gambar perjalanan aku ke MISI Jakarta.... Semangat yang luar biasa di sana ....

ISTIMEWANYA :: Kedatangan aku kali ini adalah sempena cukup setahun aku ke sana. Kali pertama aku bertemu dengan Pak Arif pada bulan november tahun lepas dan kini genap setahun dan telah muncul SPD dan PD di rangkaian ini. Alhamdulillah ....


Malam Pertama Sampai Makan Sate Pancoran bersama Leader SSTI



SPD Pak Arif di hadapan kedainya yang di beli TUNAI hasil usaha di Smart Naco


SPD Zul sedang buat presentation dan discussion dengan beberapa orang TEAM Leader SSTI


PD Ibu Isniyatun yang dulunya menderita kesakitan kini LINCAH seperti anak muda , Usia beliau udah mencecah 60 tahun.
berkongsi pengalaman dan bersama beliau ibu Ratna Dewi yang mana Suaminya
menderita lumpuh selama setahun kini telah kembali boleh berjalan.



Yang bertiga ni adalah dari Tim SSTI Purwekerto yang mana dari Purwekerto ke Jakarta
mengambil masa 9 jam perjalanan dengan kereta dengan perlu merentas kawasan berbukit.
LUAR BIASA mereka dan susulan dari perjumpaan ini , mereka berazam untuk mengadakan
di tempat mereka pula.....


Peserta " Leadership Success Seminar" sedang khusyuk mendengar presentasi dari SPD Zul.
75 orang bakal Leader terpilih telah menyertainya.... LUAR BIASA ....


Gambar Kenangan selepas selasai acara.


Pimpinan SSTI : Dari Kiri PD Yadi , PD Refli , PD Ibu Isniyatun , Che Din , Che Zul , PD Sumedi , SPD M.Arif , PD Yudi


Hah ! Makan di Restoren Hanamasa .. All U Can It... Wah memang sedap . Panggang ada , steam pun ada .... Yang belanja makan ni adalah Pak Heru yang sedang ceduk Steam Boat tu.. Beliaulah yang lumpuh setahun dan bila di berikan susu IgG Plus beliau telah boleh berjalan kembali dan sebagai tanda Syukur beliau belanja kami di Restoren yang standard ni......

Nikmatnya. LUARBIASA ....




WWW.MYNIAGA.NET



HAIRUDDIN ABDULLAH ALMUARI

1 comment:

Zang said...

sy dah lama dgr pasal iggy plus ni tapi tak pernah ambil tau pn. menarik jugak ye?