14 November 2007

MENGGUNAKAN KUASA FOKUS

Salam sejahtera dan Apa Khabar semua. Alhamdulillah semua aktiviti yang di rancang telah berjalan dengan baiknya. Bersyukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izinNYA aku dan rakan-rakan dapat melaksanakan apa yang di rancang.

Aku dapat merasakan MOMENTUM 2005-2006 semasa aku mula buat biz ini kembali terasa. Bayangkan malam tadi saudara Helmi yang telah lama tidak menaja akhirnya dengan Izin ALLAH beliau berjaya menaja seorang kenalan barunya. TAHNIAH Helmi. Begitu juga semalam aku daftarkan 5 orang ahli baru di bawah pimpinan saudara Rizal TI terasa masa zaman aku bermula dulu. Aktiviti syarikat juga terus dan bertambah aktif dan terus aktif dengan memberi penekanan kepada pengisian MINDA dan menyediakan usahawan agar lebih berkeyakinan diri dan matang.

Aku melihat semua ini kerana mereka semua menggunakan KUASA FOKUS... Hal ini cukup penting. Aku juga telah hampir 12 bulan memberi FOKUS yang banyak kepada membangunkan rangkaian kedua aku ini di bawah kendalian Saudara Rizal dan Alhamdulillah nampaknya kelihatan beberapa rakan-rakan baru yang komited akan bersama-sama menjayakan bisnes ini. Ini bisnes mereka aku hanya membantu sekadar apa yang termampu.

Tim SST di Indonesia juga nampaknya sekarang sedang mengorak langkah lebih agresif. Sasaran dan matlamat telah di tetapkan dan mereka akan terus SHOOT kepada matlamat mereka sendiri. Inilah BISNES yang sebenar.

Sebab itu bila kita melalukan sesuatu kita perlu FOKUS. Seperti juga ketika kita SOLAT kita FOKUS seratus peratus kepada SOLAT kita agar kita mendapat solat yang berkualiti. Iaitu kita MEMUSATKAN seluruh tenaga , minda dan nafas dalaman kita kepada perkara yang sedang kita buatkan.

1 JAM SEHARI


Jika anda masih melakukan bisnes ini secara part time , sekurang-kurangnya berikan 1 JAM dari 24 jam yang anda anda secara PENUH dan FOKUS 100% kepada usaha bisnes Smart Naco. Ya mulakan dengan 1 JAM sehari . Maksudnya begini... Sebenarnya apabila anda ingin menghubungi prospek atau downline anda perlu mengumpulkan sepenuh TENAGA dan KUASA MINDA serta TUMPUAN HEBAT kepada usaha yg sedang anda jalankan itu. Contohnya jika anda sedang berhubung dengan seseorang prospek atau sesiapa sahaja , anda perlu memberi seluruh TENAGA anda kepada mereka agar FOKUS anda terus TAJAM kepada mereka. Keikhlasan anda , kejujuran anda , SEMANGAT anda dan komitmen anda untuk berkenalan dengan mereka. Jangan lakukan secara sambilan ketika anda belum benar-benar bersedia. MOMENTUM anda berada pada peringkat lemah dan tidak SERATUS PERATUS ....

Jadi anda perlu peruntukan bermula dengan 1 JAM sehari untuk dan FOKUS kepada bisnes smart naco.. Antara aktiviti yang anda boleh lakukan 1 JAM sehari untuk Bisnes anda ialah seperti :

1. Belajar Marketing plan dengan menulis balik ( out put learning )
2. Membaca maklumat produk ( slide presentation , buku maklumat produk & sebagainya )
3. Menghubungi UPLINE
4. Menghubungi DOWNLINE
5. Menghubungi PROSPEK / PELANGGAN
6. Membaca Blog rakan-rakan
7. Menyusun strategi Bisnes
8. Menyenarai dan mengemaskini maklumat prospek

Dan banyak lagi... Saya YAKIN jika anda telah MENGUASAI KUASA FOKUS untuk satu jam tersebut berkemungkinan ia akan berlanjutan mungkin bertambah 1 jam 30 moinit , 2 jam dan seterusnya ... Mungkin juga anda hanya perlukan HANYA 30 MINIT sahaja tetapi jika anda menggunakan TUMPUAN dan FOKUS yang PENUH anda akan merasai kepuasannya.

Itulah yang saya nak namakan dengan , BERIKAN 1 JAM MASA PALING BERKUALITI pada BISNES SMART NACO anda......

Saya juga walaupun FULLTIME sentiasa mencari masa-masa tertentu. Contoh sekarang saya sedang memusatkan seluruh tenaga dan minda saya kepada penulisan blog dan saya perlu ambil masa 15 minit secara FOKUS tanpa ada gangguan.

Walaupun saya FULLTIME tetapi saya ada masa 1 JAM berkualiti untuk menghubungi DOWNLINE atau PROSPEK ... Waktu itu saya dah mengarahkan minda , nafas dan semangat saya kepada perkara yang akan saya lakukan itu.....

...... YANG PALING PENTING , biar 30 minit atau 1 JAM masa BERKUALITI yang anda peruntukan untuk bisnes anda dari 24 jam yang anda ada .. YANG PALING PENTING adalah BERTERUSAN dan ANDA LAKUKAN SETIAP HARI , SETIAP HARI , SETIAP HARI ....... .

HAH , lihat KUASA FOKUS ..... Sedang saya tulis blog ini tiba2 mai satu mesej ada orang berminat nak tau bisnes ini dari salah seorang downline saya di Nibong Tebal .... LUAR BIASA .... FOKUS , FOKUS .....


LIFE YM yang saya terima semasa tulis blog ini .....

DLINE: ada bagi dah
DLINE: apa website tuan
DLINE: saya ada kawan yg nak tgk
inq learn: www.myniaga.net
DLINE: mcm berminat dgn MLM
inq learn: ok menarik
DLINE: dia tokey kedai minyak
inq learn: mungkin saya blh jumpa tuan nanti , kita reviem kembali
DLINE: dia baru2 ni kena approach dgn .............
inq learn: ooo
inq learn: ok cantik tu ,
inq learn: boleh juga ke blog saya www.usahawan2u.blogspot.com
DLINE: dah bagi website tu
DLINE: ok tuan
DLINE: sy nak kluar
inq learn: ok , ada masa kita minum2 yuer

lihat , SETIDAK-TIDAKNYA SAYA TELAH MENDAPAT SEORANG PROSPEK ....


akan datang saya nak share .. bagaimana kita mengembangkan rangkaian di SST tanpa perlu bertemu prospek anda .... tapi kalau nak tau lebih LANJUT tentang hal itu , KENA JOIN SST dulu dan aku akan dedahkan semuanya ......


Boleh ke laman web aku www.myniaga.net


JADI JANGAN, buat sikit sana , sikit sini , Bila BUAT SESUATU , AMBIL MASA SESUAI 1 JAM sehari dari 24 Jam anda .. arahkan seluruh kuasa minda , semangat dan semangat nafas anda kepada perkara yang hendak anda lakukan ...

Buat setiap hari , setiap hari , setiap hari ....


Salam Kejayaan dari

HAIRUDDIN ABDULLAH ALMUARI

No comments: