07 September 2008

PERJALANAN KL-JENGKA

Salam sejahtera ! Kita berhenti jap tentang MLM INTERPOS dan InsyaALLAH esok lusa aku akan kupas lagi lebih dalam tentang bagaimana menjadi JUARA MLM INTERPOS. Semalam aku berada di Bandar Pusat Jengka bersama Dr Main Rindam , Rakan aku seoarang pensyarah kanan USM. Sebelum aku cerita apa yang berlaku di Bandar Pusat Jengka pada hari Sabtu (6 Sept 06) seawal 5 pagi selepas sahur aku dah bertolak dari rumah ke rumah Dr dulu di Bandar Perda dan lebih kurang 5.30 pagi kami teris meluncur untuk ke KL . Singgah sebentar di RnR Gunung Semanggol untuk solat Subuh dan terus ke KL di HQ Smart Naco untuk program Priview Anak Ku Sayang . Aku sampai tepat jam 9 pagi dan kelihatan Puan Rosnani dan Anak-anak seramai 3 orang telah menanti di bawah. Kemudian selang beberapa minit Puan Normala pula bersama 3 orang anak juga sampai dan kami terus naik ke atas. Sampai di atas Dr Main terus meminta anak-anak mereka membuat lukisan projektif untuk sesi analisis personaliti. Kemudian Bro Shidi pun sampai bersama 3 orang anak beliau juga . Kemudian Puan Sophia datang bersama suami beliau dengan anak beliau yang aktif dan bijak itu. Program selesai dalam jam 12.00 ketika Dr Main bersembang-sembang dengan suami Puan Sophia aku , shidi dan Ashrie ke kaunter di bawah untuk sembang-sembang selain ambil kuih raya.

Kemudian selesai aku terus ke rumah Bro Shidi dan kami bertolak ke Temerloh satu kereta lebih kurang jam 3 petang. Sampai di Temerloh jam 5.30 petang dan sepanjang perjalanan hujan mengiringi kami. Sampai di Temerloh kami singgah di Pasar Ramadhan dan bertemu dengan En Mat Zin bersama Isteri dan Anak-anak dedang menjual air. WOW ! Banyak betul air yang dijual en matzin aku kira ada 12 jenis air yang dia jual , pilih la mana satu , nak warna apa , nak saiz kecil atau besar.

Setelah selesai kami terus mencari tempat berbuka puasa dan kami berbuka di Restoren Tom Yam dan selesai kami terus pulang ke Rumah Bro Shidi di Jengka.

Keesokannya jam 9 pagi kami bersiap ke Bandar Pusat Jengka dan sampai sahaja di tempat program iaitu kalau anda masih ingat En SAMARIN MORE JUTARIA yang menang RM 1 Juta dulu kat tempat beliaulah kami buat program Smart Parenting. Setiba di sana kelihat En Nazif bersama 3 orang anak dan En Rahman bersama 3 orang anak . Kemudian En Mat Khir dengan 2 orang anak , kak wan pun ada sama. Dr macam biasa aktiviti mula dengan melukis dan kemudian penerangan tentang lukisan dan ditamatkan dengan berkongsi maklumat tentang makanan minda.

Setelah selesai kami terus pulang ke Penang namun sebelum tu singgah di kajang antar Bro Shidi dan jam 4.30 petang kami terus bertolak balik. 7.30 dah sampai di Gunung Semanggul Bukit Merah kami berhenti untuk berbuka puasa dan terus pulang ke rumah.

Sepanjang perjalanan aku dan Dr berbincang untuk menyusun beberapa aktiviti selepas hari raya. Dan InsyaALLAH pada 20 September 2008 ini kami akan buatkan satu sesi Smart Parenting di Masjid Seberang Jaya , InsyaALLAH belah pagi.

Aku rasa setakat itu la aku updated aktiviti aku hujung minggu. Oh Ya , pada hari Ahadnya juga SPD Kaz dan Zul mengadakan INTERNET MARKETING WORKSHOP di Kg Baru. Apa pun semoga usaha kita tetap istiqamah dan berterusan dengan penambahbaikan.

Sekian Dulu

Nak join bisnes SMS nama dan ALAMAT ke 012-4686404 atau ke www.iusahawan.myniaga.net

No comments: