08 February 2009

GAWAT EKONOMI

Salam sejahtera , apa khabar semoga berada didalam keadaaan tenang , sihat dan dilimpahkan kurniaan rezeki yang melimpah ruah.

Pertamanya , mari kita bersama-sama panjatkan rasa kesyukuran yang tinggi ke atas pemberi nikmat dan rezeki serta yang mengizinkan atas setiap kejadian. Adakalanya kita merasa cemas dan risau dengan perkembangan ekonomi dunia dan negara kita. Ada yang takut diberhentikan kerja. Ada yang takut bisnes menjadi tidak menentu. Apa pun yang terjadi ke atas diri kita hendaklah perlu kita tangani dengan Sabar dan kewarasan akal. Jangan takut dengan dugaan itu kerana bagi mereka yang berjaya menghadapinya dengan tabah , rupanya-rupanya apa yang dirasakan sebagai ancaman sebagai satu peluang untuk mendapat satu peluang yang lebih baik. Ingat lagi tak cerita Keldai Tua saya dalam post sebelum ini.

Saya sejak kebelakangan ini dalam beberapa siaran televisyen ramai pihak ada mencadangkan antara bisnes yang boleh dijalankan dalam gawat ekonomi ini seperti Insuran dan MLM. Ini kerana MLM boleh dimulakan dengan modal yang kecil ditambah lagi menggunakan konsep berkerjasama. Ada juga yang melibatkan diri dalam bidang pertanian kerana walaupun dalam gawat ini , orang dok makan juga. Namun ia perlukan modal yang besar , kemahiran dan pengetahuan dan risikonya juga boleh tahan.

Jesteru itu dalam zaman kegawatan ini , industri MLM akan terus memainkan peranan dalam membantu membuka peluang kepada mereka yang diberhentikan kerja , takut diberhentikan kerja , ingin mencari pendapatan tambahan dan mereka yang mencari kerja tapi masih tak dapat-dapat lagi.

2 Hari lepas saya dihubungi oleh seorang prospek yang ingin menamatkan zaman kerja makan gajinya. Beliau ingin berbuat sesuatu untuk menambah pendapatan. Setidaknya boleh dapat tambah RM500 sebulan. Kalau usaha gigih , InsyaALLAH bukan RM500 sebulan je dia boleh dapat malah lebih dari itu. Jadi saya biarkan beliau menonton VCD dan membuat keputusan sendiri.

Berhubung dengan pendapatan tambahan sekitar RM500 sebulan malam tadi ada berchatting dengan seorang rakan niaga saya bertukar pengalaman. Beliau telah berjaya menjana pendapatan RM500 sebulan secara Part Time dan dilakukan secara online. Jadi jika anda pun seperti itu MENGAPA ada sebab untuk anda gagal. Beliau walaupun sibuk tetapi komited dengan bisnes , tidak pernah memberi alasan untuk menghadiri aktiviti bisnes , rajin mencari dan membuat follow up prospek. Jadi jika anda lakukan seperti beliau , InsyaALLAH bukan RM500 je yang boleh anda dapat sebulan malah lebih dari itu.

Jadi , kepada anda yang tercari-cari peluang bisnes , dah habis duit terkena dengan skim cepat kaya tapi tak kaya-kaya boleh la mencuba MLM yang berasaskan produk. Banyak sangat peluang syarikat MLM sekarang ni , anda boleh pilih la mana satu.

Kalau nak join JOMBISNES .. Call saya la senang 012-4686404 atau SMS minta saya call balik pun boleh....

OK lah , nak buat air limau nipis pulak , dahaga nie....

Salam Kejayaan


HAIRUDDIN ABDULLAH

No comments: